iklan

Friday, October 2, 2009

manusia dan negara


Semua orang tahu apa itu manusia dan apa itu negara. tapi tahukah manusia bahawa negara itu adalah diri setiap manusia....(apa aku merepek ni). Maksud aku negara merupakan implimentasi (wah.... canggih perkataan tu) pemikiran manusia.

jika sesuatu negara itu mempunyai perangai yang aggeresif maka sudah tentu manusia atau rakyatnya adalah sama. Namun kita tidak seharusnya melabelkan sesuatu berdasarkan satu bahagian kerana manusia juga kadang kadang berfikir dua kali.(betul tak???)

keadaan ini dinamakan otak kiri dan otak kanan bergaduh. aku tak tau betul ketidak emosi yang manusia lahirkan itu adalah dari otak tapi jika betul maka ada kebenaran jika parlimen otak ada kerajaan ada pembangkang. dan kadang kadang kita dapat tahu perangai seseorang itu samaada dia golongan otak kiri atau otak kanan..... oleh itu jika kita nak tahu macam mana manusia itu ber fikir tengok lah pemikirannya or apa yang dia buat......(kan kan.)

dah lah mesti korang bosan baca benda yang tak berfaedah ni tapi aku saje je nak letak.... hahaha.
bosan tesis tak siap lagi dan kerajaan aku sekarang ada krisis. macam orang IR ckp ada tekanan dari ng antarabangsa

No comments: