iklan

Sunday, January 24, 2010

Bicara Hani Tarmizi dan M Samad

Di sebuah cafe bernama Facebook hani sedang membuat sesi luah perasaan dengan kawannya. Di meja sebelah duduk M Samad yang sememangnya seorang yang agak bermulut celupar mendengar perbualan si hani yang sememangnya mempunyai suara lantang bercakap.

Hani : aku benci la, kenapa la perempuan suka menggatal dengan laki aku!!

kawan Hani : sbb laki hg bes (dengan selamba kodok buat lawak kepada hani yang tgh tension dengan lakinya)

hani : bodo. ak rimas, perempuan sarawak ni mmg gatai burit kot.. nak ambik sebijik aku mencarut.. geram wei aku, dengki kot aku kawin dengan laki aku

kawan hani 2 : ckp kat laki hang jangan layan.

Hani : laki aku tak layan, depa dok mai cari aku dok banyak soal kat aku la.

kawan hani : hang layan buat apa depa..buat tatau ja...

kawan hani 2 : mmg ada perempuan macam tu...aku pun pernah jadi .. tapi bukan husband aku la ..bf aku la ...mmg geram gila kot.. as long laki kau tak layan kau bersyukur la.. g mampus la sama perempuan tu..hate bitch.

kawan hani 3 : kau bagi pengajaran sikit kat perempuan tu biar dia sedar diri sikit.

kawan hani 4 : jaga elok2 husband tu, pasal perempuan tu jangan layan kerenah org terhegeh hegeh x tentu pasal.., yg tentu dia dah jadi husband kau..itu lagi penting..

Hani : thanks semua kwn2. tu la perempuan sekarang mmg gatai gedik mcm haram. kalau husband org lagi la dia dok syok mengacau. konon2 stabil ... tp perempuan sarawak kebanyakan nya slut and bitch.. dah la kampung, hutan pulak tu..benci aku....

M Samad yang terdengar kata2 itu terus masuk campur dan menjerit : org sarawak mmg tinggal dalam hutan.. come on hani support u..

dia menjerit lagi : org sarawak mmg suka tinggal dalam hutan ...mmg negeri mundur...


tanpa mereka sedari kesemua mengunjung cafe tersebut merupakan org sarawak yang pada masa itu panas telinga mendengar perbualan dan perbuatan kurang ajar hani dan m samad yang mengutuk negeri mereka...


................................

pengajaran dari cerita ini jangan suka hati sedap mulut je cakap biar ada penapis baru mulut tak busuk sangat....

kepada hani dan m samad hope korang dapat pengajaran dari kutukan org sarawak kepada korang jangan cakap main lepas mulut jer....


satu lagi kepada sesetengah orang semenanjung yang masih lagi tak terbuka...please tolong jaga mulut tu kalau nak kutuk negeri tertentu, kalau marah pun kat mana2 citizen negeri tu jangan benci satu negeri nanti padah akibatnya.....

kami org Sarawak sik tinggal dalam hutan...






No comments: