iklan

Sunday, February 1, 2009

Asajaya - UKM

aku balik hari seblum semalam (peliknya jer bunyi dlm BM). semuanya bermula dari aku berangkat dari rumah. aku tumpang jiran sekampung aku untuk ke airport kuching.. dlam jam 6 pagai a dari asajaya kalini mom and dad tak hantar dia duk rumah sbb org yang aku tumpang tu terus nak g kerja jadi tak de org nak hantar dia balik. sampai je kat airport tu aku duduk sat. lengang la sikit dari aku sampai hari tu. tak berapa lama lepas tu aku check in la dlm. berat bag dalam 10 kg. aku tak kau kenapa aku bawak banya sangat barang balik.gambar kat gate 2. sajer ambik gambar budak ni....
Airport Kuching yang hujan......

jam 8.15 tu aku masukla. mula tunggu kat tempat biasa aku naik Gate 2. pastu diaorg tukar ke gate 7 tak tau kenapa. pagi tu pulak aku tak tau kenapa aku ngantuk sangat... naik je kapal terbang tu aku duduk kat belakang mat salleh yang ada baby comel tu... comelnyer muka.... kali aku duduk sebelah kanan flight pulak. nak ambik gambar sebelum bertolak tp hujan jer kat kuching. ngantuk sgt aku ter tidur la.... (aku mmg suka tidur dlm flight, lagi lagi la Air asia supaya tak menghabiskan duit beli makanan yg mahal....haha..). tau tau dah kat atas awan. cerah jer kat atas pilot ckp dah dekat kuantan. cantuk gila awan aku pun snap la beberapa gambar langit mmg menawan biru dan putih. pastu kita mendarat kat LCCT dalam kul 1100 pg. sampai jer kat sana aku mcm biasa tunggu beg dan lepastu carik bas ke nilai. ingatkan nak mkn KFC tapi tak jadi nantila makan. aku pun ingat nak diet bulan ni. montel sangat la. haha...
Langit Laut China Selatan
mendarat di KLIA
LCCT yang mcm stesen Bas

Naik bas mcm biasa RM 3.50 ke nilai jumla dgn kakak felo kot yang ambik adiknya dari indonesia.... dia pun tanya jugak pasal gambar yang aku menang ari tu. saje membuka bicara kot..kat bas tu pun aku tidur jugak... sampai ktm nilai jalan sama dgn kakak tu. masuk komuter...AA syukur dapat duduk. dlm pada tu aku terdengar la dua bdk ni borak.. terfikir jugak aku kepentingan ART of CONVERSATION.. (pandai pandai jer bagi nama).
Sampai Hentian UKM aku naik taxi kakak tu naik kerendaan dia tak tau ka motor ker apa.. malas la nak tanya. sampai ukm dalam 1.30 ptg nagtuk sangat sampai aku terlepas solat jumaat. adoi adoi..... hari ni aku terperap dalam bilik ngatuk dan letih. makan la burger yang aku bawak dari kampung tu. kenyang sampai pagi... jimat sikit duit.

tak ada masalah perjalanan aku hari ni yang syok nya aku dpt snap gambar langit tapi sayang gambar baby tu tak sempat nak ambik....

1 comment:

Hailey Tereso Francis said...

baby mat salleh tu comel ke...mat salleh tu yang comel..?hmm...~